Extra aandacht tijdens Corona

Extra aandacht voor onze collega’s in bijzondere tijden

De pandemie is voor ons allemaal een bijzondere periode.  De mensen op onze kantoren moesten thuis verder werken en in de winkels waren er ineens allemaal regels waar we rekening mee moesten houden. Het was voor onze winkelmedewerkers soms lastig en spannend. Ook door zorgen over hun eigen veiligheid en gezondheid.  We hebben daarom in korte tijd twee speciale programma’s opgezet:   

  

#Stayconnected  

We probeerden de mensen die normaal op kantoor werken, zo goed mogelijk met elkaar verbonden te houden. We startten bijvoorbeeld met het ‘eBarista Café”. Iedere maandag koppelden  we willekeurige collega’s aan elkaar. Via een video-vergadering dronken ze samen koffie en leerden ze elkaar kennen. Of nog beter kennen.    

We zorgden ervoor dat we elkaar e-cards konden sturen. Om te laten weten dat ze elkaar missen, elkaar waarderen of om elkaar uit te nodigen voor een kopje koffie op afstand.    

We nodigden externe sprekers uit die een inspirerende presentatie hielden over verschillende onderwerpen. Zoals “Wat gebeurt er in je hersenen als er veel verandert?” of “Hoe blijf je sterk in moeilijke tijden?”, maar ook over creativiteit. Daarnaast inspireerden we collega’s met links naar podcasts, artikelen en TEDtalks; presentaties van experts over heel veel verschillende onderwerpen.   

Maar er was nog meer te zien, horen en doen: We speelden samen online een leuke pubquiz, we deden fitness-challenges, dans-challenges en we nodigden iedereen uit om met de app “Ommetje” dagelijks lekker te gaan wandelen.   

#SamenGezond  

Dit programma was vooral bedoeld voor de winkelmedewerkers. We boden onze mensen de middelen om snel beslissingen te nemen als er iets veranderde. We zorgden voor onze eigen testlocaties zodat iedereen zich snel kon laten testen. We hielpen om een positieve sfeer te creëren en vast te houden; bijvoorbeeld met inspiratie-sessies, het delen van ontspanningstips, fruitmanden in alle winkels en gratis vitamines voor onze medewerkers.   

Om lekker in beweging te blijven deden we challenges, zoals een ‘wedstrijd’ met de app Ommetje, waarmee we iedereen uitdaagden om elke dag een stevige wandeling te maken.  

We openden hulplijnen waar iedereen terecht kon met lichamelijke en geestelijke klachten. Als er iets speelde, zochten we samen een oplossing.