Duurzaamheids beleid

Samen maken we impact 

Wij maken duurzame Health & Beauty producten bereikbaar voor iedereen. We helpen consumenten zich mooi, gezond en goed te voelen op een duurzame manier. En daarbij sluiten we niemand uit. Niet in de winkels en niet op de werkvloer. Omdat we geloven dat iedereen iets kan toevoegen, op zijn of haar eigen manier. Zodat we samen een grotere positieve impact kunnen creëren. Voor huidige en toekomstige generaties.We doen meer om verantwoord te ondernemen: we nemen bijvoorbeeld maatregelen om het milieu te ontzien en dragen bij aan onze samenleving.

Ons beleid heeft vier pijlers: Onze mensen, Onze planeet, Onze maatschappij en Onze klanten. Wil je meer weten over onze doelen? Klik dan hier.

Onze mensen

Ons moederbedrijf is AS Watson. En als je bij ons komt werken, heb je er ineens ruim 27.000 collega’s bij. Wij voelen ons verantwoordelijk voor jou en voor hen. Wij willen de werkgever zijn die jou en je collega’s helpt om zich persoonlijk en professioneel te ontwikkelen. Die veilige werkomstandigheden biedt en iedereen helpt gezond en gelukkig te zijn. En natuurlijk gaan we voor inclusiviteit. Want wie je ook bent; wij willen dat je je bij ons welkom voelt.  Wij hebben als doel gesteld om ervoor te zorgen dat, als je bij ons weggaat, je nog betere kansen op de arbeidsmarkt hebt, dan toen je bij ons kwam. Al hopen we natuurlijk dat je lang en met plezier bij ons blijft werken.   

Het onderdeel ‘Onze Mensen’ is gebaseerd op twee belangrijke thema’s: Vitaliteit en Inclusiviteit. Op deze pagina’s lees je hoe wij met onze mensen en met elkaar omgaan.

Onze planeet

Wij zijn een grote organisatie, met heel veel winkels, medewerkers en producten. Van die producten worden er wekelijkse miljoenen gekocht en gebruikt door onze klanten. Alles wat wij doen heeft impact op ons milieu, onze leefomgeving, op onze planeet. En een kleine verandering maakt dan al een groot verschil. Wij zoeken daarom continu naar kansen om positief te veranderen. Biijvoorbeeld het verminderen van gebruik van plastic of maatregelen om energie te besparen in al onze winkels. Dit doen wij omdat we onze verantwoordelijkheid voelen en ernaar handelen. Lees hier alles wat we doen om duurzaamheid voorop te zetten. 

Een kleine verandering maakt een groot verschil

Onze maatschappij

We zijn een organisatie van 27.000 mensen. Met winkels in talloze steden en dorpen. Daarmee spelen we een rol in het leven van heel veel mensen. We voelen ons een onderdeel van de maatschappij en daarom willen we die rol graag positief invullen. Omdat we er veel van krijgen, geven we ook veel terug. Aan goede doelen als het Huidfonds, bijvoorbeeld. Maar we doen meer. Maar we doen meer. Lees hier alles over wat wij doen voor onze maatschappij. 

De verantwoordelijkheid van een grote organisatie

Onze klanten

Onze klanten zijn alles voor ons. Kruidvat, Trekpleister, Prijsmepper, ICI PARIS XL en Pour Vous; onze winkels zijn er voor iedereen. Miljoenen mensen winkelen er voor cosmetica, verzorgingsproducten en medicijnen zonder recept. En voor de verrassende artikelen die we bij Kruidvat bijvoorbeeld steeds weer bieden. Voor hen blijven we actueel en betaalbaar. Onze winkels zijn er voor iedereen. Hier lees je hoe wij onze klanten helpen. 

Bij ons draait alles om de klanten

Ons duurzaamheidsjaarverslag

We rapporteren elk jaar onze vooruitgang op het gebied van duurzaamheid door middel van een duurzaamheidsjaarverslag.We hebben in 2022 weer een aantal mooie mijlpalen bereikt. Op de onderstaande infographic zie je een aantal van de highlights die we in 2022 hebben behaald.

Wil je meer weten? Klik hier en download het duurzaamheidsjaarverslag van 2022 (NL) voor het volledige overzicht. Liever de Engelstalige versie? Klik hier en download het annual Sustainability Report 2022. 

  • 2022 in één oogopslag

Benieuwd naar eerdere duurzaamheidsjaarverslagen?

Het duurzaamheidsjaarverslag van 2021 kun je hier bekijken.

Lees hier het verhaal van onze collega Leendert!