Het verhaal van Dieke

Teamleider Digital

“Het is een dynamisch bedrijf en geen dag is hetzelfde”

Maak kennis met onze collega Dieke! Zij werkt op de afdeling Customer Services en is teamleider van het Webcare- en Chatbotsteam (Team Digital). Binnen de afdeling Customer Services heeft iedereen één hoofddoel: de klant tevreden stellen. Dieke werkt samen met een team van ruim 100 collega’s. Zij zorgen dat, zowel facilitair als operationeel, alle vragen en klachten zo goed mogelijk worden afgehandeld via al onze klantcontactkanalen en leiden de processen in goede banen.

Gestart als Medewerker Webcare, nu Teamleider Digital

Via via ben ik acht jaar geleden getipt over een vacature bij A.S. Watson Benelux en ben ik gestart in de functie van Medewerker Webcare. Het Webcareteam bestond destijds uit twee personen, dat kun je je nu niet meer voorstellen! Na twee jaar contentbeheer voor de klantenservicepagina’s en Webcare op te hebben gepakt, heb ik mij gericht op het facilitaire gedeelte van Customer Services. Hierbij moet je o.a. denken aan het maken van de personeelsplanning van de hele afdeling, analyses en rapportages. Deze laatste twee taken bleken niet mijn ding te zijn dus ik heb toen aan de bel getrokken bij mijn manager. Inmiddels stuur ik het Digital Team alweer bijna vier jaar aan.

Van Communicatie & Marketing naar Webcare

Ik heb een Communicatie en Marketing achtergrond en heb mij tijdens mijn studie vooral gericht op het organiseren van evenementen en televisie- en theaterproductie. Nu denk je vast, dat is iets heel anders dan wat je nu doet? Dat klopt, maar het heeft ook weer veel raakvlakken. Regelen, organiseren en schrijven is wat ik graag doe en dat komt in mijn functie veel naar voren. Daarnaast heb ik veel contact met de afdelingen Marketing, PR en eCommerce om ervoor te zorgen dat we de juiste communicatie op alle social media kanalen aanhouden.

Team Digital: dit is wat wij doen

Het Webcareteam, bestaande uit acht medewerkers, zorgt ervoor dat alle berichten die op Facebook en Twitter bij Kruidvat, Trekpleister en ICI PARIS XL binnenkomen, worden gecheckt en dat vragen worden beantwoord. Wordt één van onze formules of directieleden ergens genoemd, dan zien wij dat ook. Eigenlijk zijn wij dus de ogen van het web voor de organisatie. Ook pakken wij de Watsonline-mails van medewerkers op en zorgen we ervoor dat alle klantenservicepagina’s up-to-date blijven.

Twee jaar geleden zijn er twee medewerkers voor de implementatie van de chatbots aan het team toegevoegd. Deze ontwikkeling is erg tof! In 1,5 jaar tijd zijn er zeven chatbots gebouwd: Kiki (Kruidvat), Tess (Trekpleister) en Mila (ICI PARIS XL). Kiki en Mila spreken naast Nederlands vloeiend Frans en staan dus ook klaar voor onze Waalse klanten. De chatbots worden continu geüpdatet en getraind. Neem vooral eens een kijkje op onze klantenservicepagina’s om de chatbots te bekijken!

Naast Team Digital, hebben we binnen Customer Services twee andere operationele teams: Team Health & Beauty en Team ICI PARIS XL. Zij zorgen ervoor dat alle binnengekomen vragen via telefoon, chat en e-mail worden beantwoord.

Mijn leukste momenten bij A.S. Watson Benelux

Het leukste wat ik heb mogen doen, is het organiseren van het Webcare/ Customer Services gedeelte van de ‘Lang-leve-de-klantdag’ (en het organiseren van de personeelsuitjes… 😉). Zoals eerder aangegeven, ben ik gek op het regelen en organiseren van dingen. Voor dit event heb ik een film van onze afdeling gemaakt en op de dag zelf de presentaties verzorgd. Dit soort dingen vind ik superleuk om te doen en daar kan ik mijn creativiteit in kwijt. Er zijn al veel filmpjes voor de afdeling gemaakt de afgelopen jaren… :-)

Dieke is 29 jaar en werkt al bijna 8 jaar bij A.S. Watson Benelux. Ze werkt fulltime maar heeft naast haar werk ook genoeg leuke hobby’s. Zo gaat ze in het weekend er graag op uit; afspreken met vrienden, wandelen, borrelen, uiteten, stedentrips… Dansen is sinds jongs af aan een hobby van haar. Naast haar werk bij A.S. Watson Benelux geeft Dieke Zumbalessen en vindt ze het in het weekend leuk om Cubaanse salsa te dansen. Haar tip: houd je van dansen? Neem dan een paar salsalessen en bezoek eens (zodra het weer kan…) een Cubaans salsafeest. De sfeer is daar ge-wel-dig!

Ook werken bij Customer service?

  • Geen vacatures beschikbaar

Lees het volgende verhaal!