
Het verhaal van Dieke
Campagne Manager Trekpleister
“Eén ding was zeker, ik zou niet langer dan 5 jaar blijven…”
Er zijn weinig vakgebieden waarin zoveel wordt geïnnoveerd als in marketing & communicatie. Het kanaallandschap blijft toenemen en de nieuwe contentvormen en -strategieën poppen als paddenstoelen uit de grond. Een omgeving waar de gemiddelde marketingprofessional zijn of haar hart kan ophalen. Dat geldt ook voor Dieke. Want na ruim 11 jaar bij AS Watson leert ze nog steeds elke dag iets nieuws. Benieuwd wat ze de afgelopen jaren heeft gedaan én wat haar huidige functie zo bijzonder maakt? Lees mee!
Starten bij dé werkgever in de regio
Ik woon in de buurt van Renswoude en AS Watson is bij ons echt een begrip in de regio. Ik hoorde veel positieve verhalen en werd zo’n 11 jaar geleden getipt op een vacature. Net uit de schoolbanken en ik kon direct starten als medewerker webcare. Een mooie startersbaan in een vakgebied dat enorm in ontwikkeling was en nog steeds is. Ik startte destijds met het opzetten van de webcare met als basis de platformen Twitter (inmiddels X) en Facebook. Ook implementeerde ik de klantenservice-omgevingen op de websites van onze winkelformules. Destijds voelde het heel vooruitstrevend, maar als je nu terugkijkt was dat nog maar het begin van iets groots.
Van 1 naar 12 collega’s
Het webcareteam groeide en groeide. De kanalen namen toe, de klantvragen én de collega’s ook. Binnen no-time bestond het team uit 5 collega’s. Toen werd ik gevraagd of ik het team wilde managen. Ik word blij van nieuwe dingen leren en uitdagingen en deze uitdaging nam ik graag aan. In 5 jaar groeide het team van 5 naar 12 medewerkers en ontwikkelden we in rap tempo. We gingen aan de slag met chatbots, optimaliseerden talloze processen en slaagden erin om onze klanten nog beter te bedienen.

Ik blijf niet langer dan 5 jaar voor een werkgever werken
En op een gegeven moment was het tijd voor iets nieuws. Ik riep altijd: ‘ Ik blijf niet langer dan 5 jaar voor dezelfde werkgever werken’. En toen was de tijd ineens voorbij gevlogen. Maar ondanks mijn voornemen om nooit te lang te blijven, voelde het helemaal niet als het moment waarop ik wilde vertrekken. Ik besloot het over een andere boeg te gooien. Ik gaf het leidinggeven op en ging aan de slag als junior campagne manager voor Kruidvat. Zo kon ik mijn opgedane kennis vanuit mijn studie inzetten en bleef ik mezelf ontwikkelen.
Een eer én spannend tegelijkertijd
Het was een goede move! Want die inhoud, daar werd ik blij van. Als campagne manager voor het merk Kruidvat maakte ik deel uit van het Kruidvat & Trekpleister marketingteam. Een team met veel ervaren specialisten. Meer dan genoeg om mijn tanden in te zetten dus. Na een half jaar werd ik gevraagd voor een nieuwe functie. Deze was binnen hetzelfde marketingteam, maar voor het merk Trekpleister in plaats van Kruidvat. Ik kon opnieuw in het diepe springen, superleuk!
Ik ben nu zo’n 2,5 jaar onderweg en heb nog geen dag spijt gehad van mijn keuze. Ik heb denk ik nog nooit zoveel mogen leren en doen in zo’n korte periode. Het marketingteam van Trekpleister is kleiner dan het team van Kruidvat. Je bent hier generalist én specialist. Ik krijg energie van verschillende klussen die elkaar in rap tempo opvolgen.
Naast een hele nieuwe functie was er nog iets wat deze functie zo bijzonder maakt. Afgelopen 2,5 jaar heb ik samen met mijn Trekpleistercollega’s onder andere gewerkt aan de rebranding van het merk. Zoiets is behoorlijk omvangrijk. 2,5 jaar geleden werden de eerste schetsen voor ons brand character - Aaf - gemaakt. En inmiddels is ze niet meer weg te denken uit onze campagnes, folders, winkels en webshop. Aan al die middelen heb ik meegewerkt. Heel tof! Dit deed ik samen met mijn collega Caja, zij vertelt in haar verhaal over het ontstaan van Aaf.

Veilig en vertrouwd ontdekken en experimenteren
Hoewel de functietitel nagenoeg gelijk is, is de inhoud toch heel anders. Bij AS Watson krijg je het vertrouwen om zelf te ontdekken wat bij jou past en dat is voor mij een hele prettige manier om te leren. En dat leren maakt mijn werk megaleuk. Al ruim 11 jaar en dát voor iemand die graag na 5 jaar wilde switchen.
Over Dieke
Dieke van Leeuwen is 33 jaar en werkt al ruim 11 jaar met veel plezier bij AS Watson. Zij werd destijds getipt op een vacature en had nooit gedacht er nu nog te zitten. Dieke is dol op uitdagingen en benieuwd naar het onbekende. En dat komt in haar loopbaan bij AS Watson goed van pas. In haar rollen krijgt ze de vrijheid om allerlei nieuwe skills te leren. In haar vrije tijd geeft ze danslessen, heeft ze een eigen bedrijf in speeddaten én reist ze graag.